Máte v rodině či v příbuzenstvu automechanika, který ještě alespoň jako kluk pamatuje dobu socialismu, a ví, jaké to je řídit a opravovat Ladu nebo Škodovku „sto pětku“? Tato auta se proháněla na našich silnicích zcela běžně a jen málokdy jste tu zahlédli nějaký Citroen, Peugeot, BMW nebo Opel. Vozový park socialistického Československa byl na dnešní poměry samozřejmě velmi omezený a zastaralý, ale i přesto měly naše automobilky Škoda a Tatra v té době co nabídnout a Tatra dokonce vytřela zrak lidem z celého světa, když se s ní objevili na téměř všech světadílech legendární cestovatelé Hanzelka a Zikmund, anebo kdy Karel Loprais nechával za sebou své soupeře na trati Rallye Paris – Dakkar.
Darujte model Tatra 87
Kdo někdy o Hanzelkovi a Zikmundovi slyšel z vyprávění nebo o nich něco četl, měl by se poklonit a smeknout. Co tito pánové, vlastně mladí kluci, v té době dokázali, bylo obdivuhodné. Se svou Tatrou 87 překonali řadu překážek a stali se československou legendou, která do té doby a vlastně až dodnes nemá obdoby. Jestliže darujete svému automechanikovu modely aut, kam zařadíte i tento vůz, můžete společně zavzpomínat na jejich první cesty do Afriky a do Jižní Ameriky na přelomu čtyřicátých a padesátých let minulého století.
I Škodovky nebyly špatné
Pomlouvat naše vozidla z doby socialismu může jen hlupák, protože na svou dobu to byly skutečné unikáty a první vůz Škoda Felicia (Octavia) 994 z konce padesátých let v provedení kabrioletu nebo oblíbené lidové vozidlo Škoda 1000 MB, přezdívané jako „Embéčko“, mohly konkurovat mnoha světovým automobilkám.
Vystavte si doma modely aut https://www.macmodel.cz/ té doby někam na viditelné místo, abyste lépe chápali, že v Československu se také vyráběly špičkové a kvalitní výrobky automobilového průmyslu, i když je to již víc, jak padesát let stará historie.